Paris - partea II

By 13:57:00 , , , , , , ,

În luna decembrie, a anului trecut, catedrala Nôtre-Dame de Paris a sărbătorit 850 de ani de existență. Tot în decembrie am admirat-o și eu pentru prima oară, renovată și pregătită pentru sărbătorile de iarnă.
 M-am gândit să învingem puțin căldura verii printr-o povestioară de iarnă, în Paris. Vă voi arată trei spații de cult, vizitate în aceeași zi, la câteva ore și stații de metrou distanță :)
 Catedrala Nôtre-Dame este fără doar și poate vedeta Parisului, o construcție cu adevărat impunătoare, o capodoperă a stilului gotic.
 Așa cum fiecare turist are impresia că fotografiile lui sunt cele mai frumoase, așa vă arăt și eu instantaneele mele cu celebra catedrală. Poate nu o arată în adevărata ei frumusețe, dar mie chiar îmi plac și m-am gândit să nu le țin decât pentru mine.
 Interiorul e pur și simplu grandios. Imensitatea catedralei e pur și simplu copleșitoare. Ai impresia că cea mai mare biserică pe care ai văzut-o e o biată căsuță pe lângă Nôtre-Dame.
 Citisem pe undeva, că în zilele de sărbătoare numărul turiștilor este undeva peste 40.000. Și când mă gândesc ce repede a mers coada, de la intrarea în catedrală, nu-mi vine să cred.
Ce bine era pe frig. Mai puneai un pulover, o geacă, un dres :)) Acum până și tricourile se lipesc de piele :))
Puțin din arhitectura interioară, alături de aranjamentele specifice de sărbătoare.
Dacă doriți să vă faceți o idee cam cât costă câteva amintiri fizice, de la Nôtre-Dame :) Mai există varianta să va luați  banuti/medalii, de la un tonomat, cu imaginea catedralei, la pretul de 2 euro.
Am început cu Nôtre-Dame pentru că este cea mai cunoscută atracție turistică, dar în acea dimineață, prima pe lista noastră a fost bazilica Sacre-Coeur, din piața St. Pierre, o capodoperă în stil romano-bizantin.
 Vă puteți imagina aerul unei dimineți friguroase, învins de dorința de a descoperi ceva nou. Știți că eu nu sunt o persoană matinală (mai ales în concedii), însă de data asta m-am trezit singurică și m-am pus pe studiat harta Parisului, astfel încât să bifez când mai multe obiective.
 La ieșirea din metrou am întâmpinat câteva dificultăți de orientare, deoarece nu reușeam să-mi dau seama dacă am coborât unde trebuie. Dar ce-am învățat în Paris este că, dacă vezi o mulțime de oameni îndreptându-se într-o anumită direcție, sigur acolo e obiectivul turistic :)) Și așa a fost :)
Caruselul mi-a amintit de un film drag mie, Jeux D`enfants (Love me if you dare), cu actorul meu preferat , francez, Guillaume Canet. Ahhh..si vă recomand să vedeti filmul. Neapărat.
Priveliștea de la capătul scărilor (da, am făcut puțină mișcare, de dimineață) este de vis. Îmi venea să nu mai plec. Cu toate că erau atâția oameni acolo, era o liniște emoționantă. Parcă ar fi fost duminica dimineață și oamenii de-abia se trezeau, în căsuțele lor, de lângă bazilică. Cât de frumos trebuie să fie să trăiești acolo...
La fel ca la Nôtre-Dame, și aici erau decorațiuni de Crăciun.
 Statuile albastre (călăreții) îi reprezintă pe regele Sf. Louis și pe Ioana D`Arc.
 În inima Parisului se află și biserica Madeleine, fost templu de glorie al armatei lui Napoleon.
 Vă voi arăta interiorul, pentru că m-a prins ploaia și nu am reușit să fotografiez și exteriorul (care seamănă cu un templu roman).
 În poza de mai jos puteți vedea un grup de statui, care înfățișează înălțarea la cer a Sfintei Maria Magdalena.
Noi am stat și la slujba de seară și ne-am bucurat de sunetele scoase de orga bisericii.
La sfârșitul zilei, în Paris, a încetat să plouă, așa că ne-am putut plimba, fără o direcție anume, preț de mai multe zeci de minute. Magia e mai puternică noaptea, printre atâtea frumuseți arhitecturale.

Sper că v-a plăcut călătoria prin Paris. Vă doresc o săptămâna minunată :)

You Might Also Like

6 comentarii

1. Ce frumos! Am fost si eu anul acesta, in martie, in Paris. A fost foarte frig, dar a meritat. Am stat foarte aproape de Sacre Coeur, vreo 300-400 de metri. A fost superb. Pacat ca am stat doar 3 zile. Planuiesc sa ma intorc, dar nu stiu cand:) Vreau intai sa vizitez Italia:) Ma bucur ca ai avut si tu parte de momente frumoase.

RăspundețiȘtergere
  2. Imi este tare dor de Paris. Am fost de doua ori, cate o saptamana si nu am reusit sa vad tot ceea ce mi-as dori. Ultima data am fost acum cinci ani, si desi am doua prietene foarte bune care locuiesc in Paris totusi nu am timp sa mai merg. Poate cand mai creste fetita si reusim sa o lasam cu parintii.

3. iubesc Parisul! frumoase amintiri! te pupp

4. Am fost si eu in luna noiembrie a anului trecut. Superb!

RăspundețiȘtergere
  5. Foarte, foarte frumoase pozele! :)
    Si eu iubesc Jeux d'enfants, l-am vazut de vreo 3 ori deja.

6. Nu am mai fost la Paris din 2008 si imi lipseste mult de tot. Si mie mi-a placut ca la Notre Dame coada merge foarte repede :). Cand am ajuns la Sacre Coeur ma dureau picioarele asa tare ca nu am mai urcat si...am zis ca mergem la anul...insa in 2009 am avut alte planuri :). E superb Parisul in orice anotimp. Multumesc de articol, mi-am reamintit cu drag niste calatorii frumoase acolo.