Insula Pasarilor - Prima Parte

By 14:27:00 , , , , , ,

Plecarea in Kusadasi a fost o hotarare luata in graba, dar pe care nu o regret. Am apelat la o agentie (Europa Travel )recomandata de o prietena, chiar daca poate as fi iesit mai ieftin pe cont propriu. Pur si simplu nu mai aveam energia necesara sa ma agit, sa fac rezervari, planuri, sa dau telefoane si sa ma asigur ca totul va fi ok. Era prea cald.
 Am ales Kusadasi pentru ca sunt pasionata de istorie si imi doream foarte mult sa vizitez ruinelor orasului antic Efes, Templului zeitei Artemis – una dintre cele sapte minuni ale lumii antice; si Casa Fecioarei Maria.

Cu agentia a mers totul struna, am fost cazata la hotel Arora, aproape de plaja si am avut o persoana de la agentia turca, partenera, aproape tot timpul la receptie.
 Ce nu mi-a placut a fost plaja lor privata, pentru ca era cam murdara, ingusta si plina de alge; plus un personal cam prea familiar. Cum stateam putin pe calculator, singura, cum trebuia sa se bage vreunul in seama - "AAA...Feacebook?", plus ca invatasera si ei doua-trei cuvinte in romaneste si ma exasperau cu "Ce faci?", "Bine sau foarte bine" :)))
Maseurul hotelului era chiar foarte insistent si ne tot intreba cand venim la masaj, desi il refuzam in fiecare zi :)) Umbla zvonul ca le cam scapa mainile, in timpul sedintei de masaj.
De fapt motivul pentru care nu am fost la celebrul masaj turcesc a fost mizeria si dezvaluirea unei turiste cu care ne imprietenisem, cum ca folosesc un sapun cu care te maseaza de pe picioare, pe corp si apoi pe fata.
La capitolul mancare nu au stat prea bine, nefiind foarte variata, cu multe feluri de salata, branzeturi, orez, paste, preparate cu iaurt, peste, preparate din carne de vita si pui (excelente). Prajiturile nu m-au dat pe spate, nu tu creme, nu tu ceva usor, ci mult prea dulci, insiropate la maxim. Mi-au placut numai cele pe care le-am indicat cu sageata, un fel de crema de branza, ce creeaza dependenta; alaturi de cele cu cereale si bucatile crema de menta. Nu mai spun ca in momentul in care venea timpul mesei se forma o coada foarte mare, ca la romani :)) Asa ca noi preferam sa mergem putin mai tarziua, cu 20-30 minute dupa.
De vizitat am reusit sa vizitam ce ne-am propus, plus o seara turceasca. Va voi povesti astazi despre seara/noaptea turceasca si vizita in bazar, iar in urmatoarele zile va voi incanta cu o postare despre Efes. Nu de alta, dar ar fi o postare foarte lunga si greu de parcurs.
Noaptea Turceasca in Kusadasi a avut loc in hotelul Kervansaray, cel mai vechi castel al insulei. Acolo am servit preparate traditionale turcesti si o felie de inghetata, ca desert.

Seara a inceput cu un recital de muzica la vioara, a continuat cu diferite dansuri specific turcesti, am avut si cadane, dar si un cuplu care a interpretat melodii celebre, specifice tarii invitatilor. Cand au inceput sa cante "Uite asa as vrea sa mor", eram toti (noi, romanii) in picioare, cu paharele in maini. Se uitau toti la noi, insa nu ne-a interesant. Pana la urma eram acolo pentru a petrece si asta am si facut.
" Uite asa as vrea sa mor,
Cu paharul langa mine,
Cu cobzarul langa mine,
 Uite asa as vrea sa mor,
Intr-o crasma din Obor,
Sa-mi scriu cand o fi momentul,
Cu vin rosu testamentul,
Uite asa as vrea sa mor. "
A fost o seara cu adevarat reusita, cu multe rasete, voie buna si un spectacol pe masura.

In alta zi, adica miercuri, am fost la bazarul de langa port, dar n-am ramas impresionata. Multe haine&incaltaminte&genti contrafacute, vandute la preturi mult prea mari. Se putea negocia cu comerciantii, chiar la jumatate de pret, insa dupa cum spuneam, nu am vazut ceva ce nu se poate gasi la noi. In general era marfa de piata, de Europa (pentru cele care au fost cel putin o data acolo). Nici argintul sau aurul nu erau ieftine, ca in alti ani, s-or fi prins si turcii ca e cererea mare.
Numai suvenirurile merita banii, de la vestitul lor rahat turcesc, la cutiile cu ceai de mere, obiectele de decor, si magnetii de frigider.
N-am vazut oje, in afara de cele care se pot gasi si la noi, la metrou, plus un magazin Flormar.
 La ei vanzatorii de inghetata fac un adevarat show, de aceea va recomand sa incercati experienta. Eu n-am avut aparatul la mine, insa am gasit un clip pe youtube cu un astfel de show. Plus ca inghetata e absolut delicioasa, diferita de a noastra, in sensul ca e putin gumata. Si cea de ciocolata, si cea de menta sunt dementiale.

A fost o experienta turistica de neuitat, iar aspectele negative au fost deja uitate. Conteaza ca ne-am simtit bine si nu am avut timp sa ne plictisim.

P.s.: zilele urmatoare va povestesc si despre vizita la Efes.
P.s2.: pe unghii purtam "Insolent Magenta", de la L`Oreal :))

You Might Also Like

7 comentarii

1. Superbe poze!
    Ma bucur ca ai fost incantata de aceasta vacanta si ca ne-ai impartasit experienta ta!

RăspundețiȘtergere
  2. Hey ce de poze frumoase! Nu am fost niciodata in Turcia,dar nu stiu de ce,de cate ori mi s-a propus am cam refuzat.Eu as manca salatele lor turcesti,adica mai mult preparate cu si din vinete (care am aflat recent ca tie nu iti plac) :D Mie de exemplu baclavaua turceasca (aia made in Romania) imi pare deja exagerat de dulce,nu stiu cum e cea "de la mama ei".Mancarea din farfurile tale.. nu mi-a facut foame,poate si din cauza ca abia am luat masa acum 20 min :D Te pup,esti o draguta :* Pupicei si o duminica cat mai placuta in continuare! :*

Răspunsuri
    1. Ar trebui sa o iei in calcul:) Aveau si preparate cu vinete, dar nu m-au tentat.
      Si baclavaua lor e foarte dulce, de fapt mai toate deserturile sunt foarte dulci.
      Puiul in schimb a fost delicios. Eu mananc foarte multa carne de pui.
      Acum scriu despre vizita la Efes. De 3 ore tot sortez poze si incerc sa cuprind cat mai multe detalii. Gata...iau pauza si o termin in alta zi :)
      Te pup si weekend fain si tie.

Ștergere
  3. Uau, ce frumos este totul. Sa te distrezi si sa traiesti clipa.

RăspundețiȘtergere
  4. De multi ani tot zic sa mergem si noi in Kusadasi, insa am tot amanat. Articolul tau ma ajuta, in sensul ca da, merita vazut, insa ma mai pot tempera o vreme. Abia astept sa citesc si textul despe Efes si sa vad si pozele :D

5. am fost doar in Antalya ,zona Belek si mi-a placut maxim,a fost totul impecabil si nici romani nu au fost. Dar orice vacanta e frumoasa , ar fi bine sa fie mai des.pupp